رئيس دانشگاه آزاد مهريز:

پيام رهبري مبناي آغاز يك حركت عظيم در دانشگاه‌ها است

یزدفردا: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد مهريز پيام نوروزي مقام معظم رهبري را آغاز يك حركت عظيم در كل كشور به ويژه دانشگاه‌ها خواند.

محمدرضا ابرقويي امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا با اشاره به سال همت مضاعف و كار مضاعف اظهار داشت: آثار پر خير و بركت نامگذاري سال‌هاي پيش توسط رهبر معظم انقلاب از جمله جهش قابل توجه و ارتقاي رتبه ايران در زمينه توليد دانش در سطح جهاني، توجه آحاد مردم و مسئولان به پرهيز از اسراف و حركت به سوي اصلاح الگوي مصرف و استفاده بهينه از منابع و امكانات، اكنون در سطح جامعه آشكار و نتايج آن مشهود است.
وي افزود: اين توجهات و تلاش‌هاي مردم و مسئولان در راستاي نوآوري و شكوفايي، توليد و كار و اصلاح الگوي مصرف، قابل تقدير است اما امروزه مردم كشور اسلامي ايران نيازمند همت بلندتر با كار بيشتر و متراكم‌تر هستند تا راه‌هاي نرفته را بپيمايند و به هدف‌هاي بزرگ خود نزديك‌تر شوند.
ابرقويي اظهار داشت: نامگذاري سال 89 با دقت و ظرافت خاصي صورت گرفته و محدود به يك بعد از ابعاد توسعه نيست و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تمام آحاد مردم و مسئولان را در هر پست و رده سازماني، مورد خطاب قرار داده و همه را موظف به حركت براي رسيدن به بهترين روزها، بهترين حالات و بهترين وضعيت‌ها كرده‌اند و بي‌شك جامعه بزرگ دانشجويان يكي از تاثيرگذارترين اقشار در كشور در تحقق اين پيام محسوب مي‌شود.
وي افزود: با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري لازم است در عرصه‌هاي مختلف به ويژه دانشگاه‌ها و مراكز علمي، تحولي اساسي در تحقق اين پيام صورت گيرد و بيش از پيش با تلاش مضاعف به توسعه و پيشرفت كشور و منطقه كمك شود تا شاهد رفع محروميت‌ها و كمبودها باشيم و اين امر در سايه پشتكار و وجدان كاري و تهعد همه اقشار امكان‌پذير است.
ابرقويي خاطرنشان كرد: بايد فرهنگ «همت مضاعف، كار مضاعف» در بين نسل جوان به ويژه دانشجويان نهادينه شود تا شاهد رشد و توسعه روزافزون كشور باشيم.
وي با اشاره به پيشرفت‌هاي كشور در عرصه‌هاي مختلف به ويژه عرصه‌هاي علم و فناوري اظهار داشت: همه اين پيشرفت‌ها به بركت تلاش و همت جوانان غيور ايراني محقق شده است و در سال جديد نيز با تلاش مضاعف دانشجويان و همت بيشتر مسئولان شاهد موفقيت‌هاي بيشتر در عرصه‌هاي مختلف هستيم.
رئيس دانشگاه آزاد مهريز افزود: شعار آغازين هر سال، تعيين مسير براي همه دستگاه‌هاي اجرايي در كشور است و اين پيام‌ها مختص يك سال نبوده و هميشه و در همه حال بايد در سرلوحه كارها قرار گيرد و بيانات مقام معظم رهبري در سال جديد و تاكيد ايشان بر اين شعار مبناي آغاز يك حركت عظيم در كشور و دانشگاه‌ها است.
ابرقويي برنامه‌ريزي مناسب در دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان مهريز را گام نخست در تحقق عملي اين شعار عنوان كرد و گفت: ارتقاي شاخص‌ها در پايان سال از اهداف اين واحد دانشگاهي است و اين موضوع در عمل اجرايي مي‌شود.
وي ادامه داد: دانشجويان و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامي واحد مهريز همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و هستند و همواره از دستاوردهاي انقلاب اسلامي حمايت كرده‌اند و در هر زمان كه نظام اسلامي نيازمند ياري باشد، مانند سربازي فداكار براي دفاع از آن تلاش مي‌كنند و در راستاي تحقق آرمان‌هاي حضرت امام راحل (ره) گام برمي‌دارند.
ابرقويي در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: امروز به رغم موانع و محدوديت‌هايي كه دشمنان براي نظام ما ايجاد كرده‌اند، كشور به اين بلوغ رسيده است كه با تكيه بر دو اصل كار و همت به سمت شكوفايي، پيشرفت و عدالت حركت كند و براي رسيدن به اين اهداف، همت بالاي مسئولان و مردم در كنار يكديگر لازم است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد مهريز افزود: با توجه به اينكه پيام نوروزي مقام معظم رهبري همچون ساير رهنمودهاي ايشان جامع، كامل و به ساده‌ترين شكل بيان شد، در چنين شرايطي انتظار مي‌رود، اين رهنمود ايشان بدون اتلاف وقت و با تلاش مضاعف و همت مضاعف شكل اجرايي به خود بگيرد و دانشجويان با الگو قرار دادن اين رهنمود همچون چراغي مسير روشنايي را از ظلمت جدا سازند و با عمل به اين سخنان، زندگي و آينده خود و كشورشان را بيمه كنند.
وي با بيان اينكه هر كس به تناسب مسئوليتي كه دارد بايد همت و كار مضاعف داشته باشد، افزود: جامعه ما بايد بتواند خلاقيت‌هاي خود را بروز دهد و ما بايد بدانيم رقباي ما در جهان بيكار ننشسته‌اند و لازم است تلاش را در عرصه‌هاي ‌مختلف مضاعف كنيم تا در آينده‌اي نه چندان دور شاهد رشد پيشرفت كشور باشيم.
دانشگاه آزاد اسلامي واحد مهريز با دارا بودن بيش از 2 هزار دانشجو در 30 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا